walterum.blogg.se

Titti bloggar om livet som mamma, upplevelser med Ladies Circle och annat smått & gott med maken Leif ♥

Prag Dag 2 - när det inte blir som man tänkt sig..

Publicerad 2018-08-09 06:01:00 i Allmänt, Resor,

Jag sov oroligt under natten, vaknade tidigt och mådde uruselt!! Först så trodde jag att det kanske var något jag hade ätit kvällen innan men eftersom Leif mådde bra förstod jag att det inte var det. Jag låg kvar i sängen när Leif gick för att äta frukost (den var inte den bästa hotellfrukosten han ätit om vi säger så..). Jag blev inte bättre och började fundera på om jag kanske var åksjuk? Jag blir åksjuk på stora båtar, inte små, men trodde inte att jag skulle bli det på en båt som låg fast förtöjd vid en stilla kanal?

Vi bestämde oss för att gå ut på promenad och se om jag blev bättre.. Jag var så svag i benen och mådde såå illa – flashback till hur jag mådde VAREVIGA dag graviditeten. Hua!

Med ostadiga ben gick vi runt och tittade på diverse sevärdheter. Det fanns mycket vackert att se på, men jag hade svårt att uppskatta det då jag mådde så dåligt.

 

På sen eftermiddag gick vi in på en restaurang. Jag hade ju inte ätit sedan gårdagens middag.. Med lite mat i magen började det så smått kännas bättre, om än långt ifrån bra. VI bestämde oss för att kolla på andra hotell och beslöt oss sedan för att boka ett annat. För säkerhets skull gick vi till hotellet och kollade hur det såg ut, allt för att inte göra ännu ett dåligt köp/bokningsbeslut.

Leif visade vägen (med hjälp av kart-app 😉

 
Allt så fin-fint ut så vi bokade!

Sen gick vi tillbaka till Flodbåten, tog vårt pick och pack och checkade ut. Lättnad!!

Det är ju så, blir det inte bra? Gör om! Gör rätt!

Vi checkade in på Iron Gate Hotel

ett 5-stjärnigt hotell som beskrevs som “Lyxhotell med restaurang nära Torget i Gamla Stan” – klart prisvärt!!

Bilderna gör inte sviten rättvisa. Det var kväll, mörkt och jag var så trött och sliten så jag orkade inte ta bättre bilder - men ni kan nog ändå se att denna svit var något helt annat än den "luxuösa flodbåten"..!

 

Efter att vi hade packat upp det nödvändigaste gick vi till en närliggande restaurang och åt middag, innan vi tog en tidig kväll. Jag somnade ovaggad!

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela