walterum.blogg.se

Titti bloggar om livet som mamma, upplevelser med Ladies Circle och annat smått & gott med maken Leif ♥

Överraskad mamma/mormor

Publicerad 2017-11-23 14:53:19 i Allmänt, Roligheter,

I juni fyllde min älskade mamma år och hon fick då ett födelsedagskort där det stod att hon skulle få en överraskning när hon minst anar det Därefter har hon fått kryptiska sms och en hel del snap chat-videos med ledtrådar…

 
 

och på midsommarafton fick hon meddelande om att hon dagen därpå skulle få en packningslista…

På midsommardagen fick hon en lista på vad hon skulle packa ned i valfri väska (jag hade även skrivit ned en del saker som hon inte skulle behöva) och att hon därefter skulle invänta fler instruktioner.

På söndagen fick hon reda på att hon skulle vara klar vid ett visst klockslag. Då hade jag ordnat så att hon fick skjuts till tåget och sagt att hon skulle betala för resa till Skövde. Det tyckte hon inte var några konstigheter då hon gjort den resan många gånger förr. Så då slappnade hon av..

Resan innebar tågbyte i Jönköping.. När hon satt där i lugn och ro på en bänk och väntade skickade vi in barnen i vänthallen. Snacka om överraskad mormor när hon insåg att det var hennes barnbarn som kom springande mot henne!

 
 

Sen tog Leif bilen hem och vi andra tåget. Barnens första tågfärd. Spännande! Och en lagom tur :)

 
 
 
Och mysigt att få sitta hos mormor

Sen mötte Leif upp oss vid stationen och vi åkte hem. Sen fick jag vara lite hemlig och ta hennes väska, packa om den med det hon behövde i en kabinväska och packa om alla hennes flytande produkter. Sen gjorde jag vad jag kunde för att få oss alla att gå och lägga oss tidigt – då jag visste vad som väntade dagen därpå…

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela