walterum.blogg.se

Titti bloggar om livet som mamma, upplevelser med Ladies Circle och annat smått & gott med maken Leif ♥

"Live in the moment"

Publicerad 2015-10-05 05:57:00 i Allmänt, Barnaktiviteter, Skaraborg, Skövde,

Första helgen i september, på söndagen var det Friskvårdens Dag.
 Dagen startade lite kylig och regnig men avslutades med sol!
 Som vanligt var Leif med och stod vid Centerpartiets bord.
 Han blev dock glad med lite besök från två små frön som var glada att träffa sin far!
 Jag och barnen gick tipspromenaden. Och fick information om och från olika föreningar och organisationer. Jag är t.ex. intresserad av att gå på Studiefrämjandets öppna förskola i naturen och nu fick jag lite bra info!
 Rundan för tipspromenaden är så vacker, älskar att vara uppe på Berget!!
 Med fantastik utsikt!
Det ta lite tid att gå promenaden när man stannar vid de flesta bord och tittar och pratar så rätt som det var blev klockan lunch och barnen ville ha mat. Så det blev en lunch i fin miljö och förbipasserande publik ;)
 Sen gick vi vidare mot mål :)
 
 
På kvällen var jag på Skövde Filmfestival och såg Still Alice på Odeon. 
 
"Alice Howland (Julianne Moore), professor i lingvistik, har en lysande karriär. Under en föreläsning tappar hon plötsligt bort enstaka ord. Det är första tecknet på att allt inte står rätt till. Det kommer fler. Alice får diagnosen Alzheimers, en ovanlig, aggressiv och ärftlig variant. Sjukdomsförloppet speglas ur Alice ögon. Alec Baldwin spelar maken och Kristin Stewart yngsta dottern. Moore fick en Oscar för rollen." 
 
Har du inte sett den så kan jag varmt rekommendera den! En helt fantastisk film! Även jag gör dock tillägget som Filmfestivalens representant gjorde vid presentationen "Ni kommer behöva näsdukar!".
Betyg: TTTT+
 
Ps. Här har Du programmet för filmhösten:

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela