walterum.blogg.se

Titti bloggar om livet som mamma, upplevelser med Ladies Circle och annat smått & gott med maken Leif ♥

Ett Foto I Timmen: Torsdag 5 november 2015

Publicerad 2015-11-05 00:07:00 i Allmänt,

00:04
Dagen har redan börjat! Eller rättare sagt gårdagen har inte slutat... Tösen vill inte sova. Hon vill leka och läsa böcker och sjunga och... Jag försöker vara tråkig och hoppas att hon ska bli trött. So far har energin inte minskat. Jag har bönderna på i bakgrunden (spelade in tidigare ikväll) och tittar och lyssnar på en pigg liten Tös 😳😉
 
 
 
01:03
Outtröttlig är en underdrift... 😂
 
 
 
02:16
Yes!! Hon sover!!
 
 
Ja mé snart 😄
 
 
06:15
Barnen vaknar, Leif hämtar dem och tar ned dem till köket och jag kan sova en stund till.
 
 
 
07:25
Jag kommer ner när barnen ätit frukost. Strax därefter åker Leif hemifrån.
 
(Suddig bild, men jag kände mig ganska suddig)
 
 
08:30
Jag fyller på blöjförrådet och packar mellis och skötväskan
 
 
 
09:50
Vi åker till församlingshemmet för Sångstund med andra glada barn (0-3 år) och deras föräldrar
 
 
 
10:50
Efter lek och mellis plockar vi iordning för Sångstunden - barnen älskar att "sjunga, ramsa, tramsa & dansa" 😄
 
 
 
11:50
Vi åker hem för lunch och sova middag
 
 
 
12:50
Under tiden som barnen sover ringer jag några samtal och slänger in en tvätt.
 
 
 
13:30
Barnen vaknar. Vi leker en stund.
 
 
 
14:30
Mellis med macka & frukt
 
 
 
 
15:30
Jag läser böcker för barnen. Det blir måååånga böcker. Till slut pausar jag lite och viker tvätt.
 
 
Under tiden omorganiserar barnen skohyllorna 😉
 
 
16:30
Jag börjar med kvällsmaten. Som vanligt kör vi "rester-torsdag", idag blir det stekt potatis och biff. Och fruktdessert.
 
 
18:00
Bollibompa!! En höjdare var kväll! Vinjetten är en klar favorit för båda. Tösen gillar annars "BollibompaNytt" bäst 😂
Efter drakdansen (det sista i barnprogrammet) plockar vi (läs mamman) ihop alla leksaker.
 
 
 
19:00
Jag börjar med gröten och barnen svidas om till pyjamas. Men precis när de skulle börja äta så var det som om jag tryckt in SOVknappen. Barnen blev sååå trötta så de orkade inte att äta. Så det var inget annat att göra än bära dem direkt till sängen...
 
 
De somnade utan ett pip! Det garanterar dock inte att de sover hela kvällen/natten, men man kan ju hoppas! ✊
 
 
20:00
Det finns en som blir glad ju mindre mat barnen äter, för desto mer plussas på på hans tallrik! 😉
 
 
 
21:00
Efter diverse plock, fix, disk, tvätt så tänder jag upp i pannan. Vill gärna ha varmt hus med varmvatten imorgon 😊
 
 
 
21:45
Maken kommer hem. Fast han har inte jobbat klart än, han "ska bara"...
 
 
Om Du vill titta på fler EFITdagar som andra publicerat kan du klicka HÄR!

Kommentarer

Postat av: Micke

Publicerad 2015-11-05 22:43:39

Inga problem få en hel dag att gå här, eller halva natten också :)

Saknar elda lite, har knappt tänt en brasa på 3år efter installerat bergvärme.

Svar: Åh jag hade gäääärna sluppit elda!! Elda inomhus i kakelugnen är mysigt. Men i pannan? Tråkigt tycker jag... Men det blir varmt & gott!
Titti Walterum

Postat av: Anna

Publicerad 2015-11-06 06:40:18

Där var det armar uppåt sträck!

Verkar vara en intensiv dag. Men så är det väl med smått i huset.

Ha en fin helg!

// Anna

Svar: Tack detsamma 😊
Titti Walterum

Postat av: Anni

Publicerad 2015-11-06 11:15:01

Tvillingar ... jag kan bara ana ...
Mitt i livet, kallas det där underbara!
(Korta stunder kan jag känna att det är skönt att barnen blivit större.)
Hoppas att du fick sova!

Svar: Till slut så får man ju det och då uppskattar man det! 😉 Ett liv som tvillingmammor är underbart 💞 Om än med lite lite sömn
Titti Walterum

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela