walterum.blogg.se

Titti bloggar om livet som mamma, upplevelser med Ladies Circle och annat smått & gott med maken Leif ♥

KOMROM!!

Publicerad 2019-09-16 06:31:00 i Allmänt, Ladies Circle, Roligheter,

Andra helgen i augusti var det så äntligen dags för KOM – KlubbOrdförandeMöte – den bästa kickoffen som finns! Som jag längtat!!

Det kallas även KOMROM då killarnas motsvarighet, Round Table håller sitt ROM – Riksomfattande OrdförandeMöte – samtidigt. Mötena hålls var för sig, men festligheterna ihop 😊

Jag var på mitt första KOM 2015, när jag var klubbordförande i LC70 Skövde. Det året hölls det på Hooks Herrgård och det var då som mina ögon för Ladies Circle Sverige öppnades på riktigt!!

 

2016 ansökte jag om att bli KOMess, dvs. en av dem som arrangerar KOM för de ca 400 delegaterna från LC och RT. 2017 var mitt första år som KOMess, tillsammans med min LCsyster Kajsa och RTbröderna tillika ROMroddarna Andreas och Joakim.

Och förra året, 2018 var jag KOMess för andra och sista gången, liksom föregående år hölls det på Ronneby Brunn och jag arrangerade tillsammans med LC-syster Sandra och RTbröderna Andreas och Carl Fredrik 😊

 

Tänk om jag hade vetat att de planerna som startade var de jag skulle få vara med om NU ♥

 

Nåväl, nu har jag gjort KOM som klubbordförande och KOMess två gånger om,  nu var det dags att åka dit som DO, dvs. distriktsordförande 😊

Inför helgen hade jag fått meddelande om att ta mig till stan för att prova ut HS-kläder, dvs. den garderob vi i huvudstyrelsen ska använda under året som Dosa

(jag vet det är många förkortningar men förkortningar är en stor del inom LC 😉 )

Väl i stan fick jag se att de var i stort sett klara med bygget av stadskärnan 😊

Lindex är klädkedjan som förser oss med HSkläder. Och nu fick jag min egen personal shopper som hjälpte mig rätt i storlekarna och det var en stor kasse kläder jag fick med mig hem!

Så all dressed, nu mot KOMsuccess!! 😊

 

 Ps. Skulle du vilja vara med på ett KOM eller gästa en LC-klubb?

Klicka här för att finna en klubb nära dig
(Skaraborg tillhör distrikt 10) Eller kontakta mig 😊

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela