walterum.blogg.se

Titti bloggar om livet som mamma, upplevelser med Ladies Circle och annat smått & gott med maken Leif ♥

Uppstartsmöte med LC155 Hjo Guldkroken

Publicerad 2019-10-01 06:07:00 i Allmänt, Ladies Circle,

Vid mitt DO-besök hos LC155 Hjo Guldkroken missade jag tyvärr deras aktivitet med Frisbeegolf innan mötet. Leifs tåg var försenat så det var inte annat att göra än att ansluta när de kom tillbaka. Det funkade ju bra också. De kör som de flest andra LC-klubbar ”hemma-hos” vid sina möten, vilket innebär att det hålls hemma hos en av klubbsystrarna. Detta i motsats till att ha en klubblokal. Mycket mysigare med hemma-hos tycker jag 😊

Och roligt att få se så många olika hem och olika typer av inredning, med mera plus att vi ofta får träffa en eller flera familjemedlemmar 😊

Klubbordförande Linda började med att berätta om KOM i Sundsvall, sina tankar inför året och kommande klubbmöten

Hon hade gjort fantastiska goodiebags till!

Med klubbprogram och annat fint! Wow säger jag!!

Till och med badgar fick de!

Uppladdning inför Riksmötet…

#rm2020

De gick igenom allt som behövdes inför den klädbytardag som de arrangerade i september. Det är mycket arbete som ligger bakom dessa dagar och de gör det så bra!!

Så var det då äntligen dags att öppna den fina FRÖJA-inbjudan som de fått från LC49, klubben i Skara som är årets arrangör av distriktseventet

Så fin inbjudan!!

Så nu är planeringen inför Fröja med uppträdanden och klädsel igång 😉

LC155 kör bordsplacering vid middagen vilket jag tycker är extra trevligt! Jag fick välja valfri snäcka och sedan fick jag hitta en likadan på det dukade bordet.

God mat och smarrig dessert – välj din glass!

Tack för ett trevligt möte – proud to be your sister

Tills vi möts igen

 

Ps. Skulle du vilja gästa LC155 Hjo Guldkroken eller en annan LC-klubb?
Klicka här för att finna en klubb nära dig
(Skaraborg tillhör distrikt 10) Eller kontakta mig 😊

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela