walterum.blogg.se

Titti bloggar om livet som mamma, upplevelser med Ladies Circle och annat smått & gott med maken Leif ♥

Svenska kyrkan med LC106 Skövde

Publicerad 2019-10-26 07:27:39 i Allmänt, Ladies Circle, Skövde,

Den här veckan har jag faktiskt hunnit med två DO-besök! Kvällen efter jag var i Hjo mötte jag LC-systrana i LC106 Skövde inne i Sankt Helena kyrka i Skövde C.

Vi var med på gudstjänsten – mässa med musik 😊

Vi som ville tog även nattvarden. Jag googlade lite snabbt om oblat är glutenfri?

Men prästen sa att ”nattvarden är både glutenfri och alkoholfri” 😊

De sjöng såå vackert!!

Och så sjöng vi psalm från nya psalmboken

Där fanns även Stad i ljus – en sång som är stor inom LC/RT-världen, för att inte säga obligatorisk inom Round Table. Många minnen av den låten ♥

Efteråt satte vi oss ned för samtal med prästen och en diakon.

Det blev många frågor 😊

Sedan tog vi en kort promenad för hemma-hos hos Lotta som bor i en fantastiskt vacker lägenhet!

Lotta hade duckat upp vackert och bjöd på god soppa med massa tilltugg!

Klubbordförande Sandra hälsade alla välkomna och mötet inleddes med att vänskapens ljus tändes.

Därefter följde sedvanligt möte och jag gav min rapport från HS2.

Efter mötet blev vi sittande länge i djupa och innerliga samtal ♥

 

Ps. Skulle du vilja gästa LC106 Skövde eller en annan LC-klubb?
Klicka här för att finna en klubb nära dig

(Skaraborg tillhör distrikt 10)
Eller kontakta mig 😊

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela