walterum.blogg.se

Titti bloggar om livet som mamma, upplevelser med Ladies Circle och annat smått & gott med maken Leif ♥

LCI 2017 - Torsdag

Publicerad 2018-02-23 18:16:00 i Allmänt, Ladies Circle, Resor, Roligheter,

På torsdagen kom de flesta deltagarna. För Sveriges del fick jag frågan om jag kunde hitta en plats som skulle få plats med alla för att samlas på torsdag eftermiddag. Jag rekade upp en fin terrass med utsikt över havet där vi samlade svenskar för en ”Landsskål”!

Vi skämtade lite om att är jag KOMess kan jag ju även vara LCIess ;)

Sen gick vi i samlad tropp till konserthuset där invigningsceremonin hölls.

Och jag önskar att jag kunde berätta allt häftigt och vackert och roligt som hände och visa alla fina bilder jag har från allt – men om du inte var där som eLCa eller som LC-gäst så…

Men det hölls tal. Först ut var vår Internationella President, därefter följde flera tal..

Det var spektakulära uppträdanden och mycket mer..
 
Därefter var det dags för paraden!

Tänk dig OS-invigningen så får du en uppfattning av upplägg och genomförande!

Alla länder ställde sig i alfabetisk ordning. Riksordförande höll i landsskylten och alla deltagare följde därefter. Klädda i ”Landsdräkt”, vilket i praktiken innebar Traditionell dräkt (Sverigedräkt/landsskapsdräkt), kläder med flaggans färger eller andra kläder som på olika sätt symboliserar landet.

Såhär såg Sverigedeltagarna ut:

Paraden utgick från Alsion, konserthuset. Med i paraden gick soldaterna, drillflickorna och orkestern, som spelade marschmusik - bra med takt att gå till!

 
 
vidare över bron…

genom staden...

 
Det var många som hejade och vinkade till oss när vi gick på den stora gågatan. Musik, sång och runt 900 glada eLCor!! Det blev ett fint reportage i tidningen (skärmdump nedan)

Vid en lång trappa stannade vi till och tog kort. På hela ”tåget”, men även var land för sig :)

Paraden fortsatte mot vattnet…

 

och utmed vattnet…

 
…vidare till det stora konferenshotellet.

Där hölls välkomstskålen med mingel, följt av middag och underhållning med band och underhållning långt in på natten. 

En förträfflig start på LCI 2018!!

 

PS, Är du intresserad av att gästa en LC-klubb? Gå in här !

 

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela