walterum.blogg.se

Titti bloggar om livet som mamma, upplevelser med Ladies Circle och annat smått & gott med maken Leif ♥

Shopping!

Publicerad 2017-06-30 10:58:41 i Allmänt, Resor, Roligheter,

Det var 13 år sedan jag sist var i USA (då på en två månaders lång roadtrip östkusten à västkusten), så det var minst sagt ett kärt återseende! Jag har varit där några gånger innan dess då jag verkligen fattade tycke för landet efter att jag bodde där ett i ”min ungdom”. Jag har dock aldrig varit i Florida under juletid. Jag trodde att det skulle vara överflödigt juldekorerat, men icke, det var nästan inget? Det var några grannar som satt upp Rudolf och gänget, men annars, inte mycket alls! Inte ens i de stora mall:en (köpcentra) gjorde sig högtiden påmind? Det var en besvikelse faktiskt.

De första dagarna gjorde vi oss mest hemmastadda i villan, anpassade oss till den nya tiden, varvade ner och tog det lugnt.

Vi hittade mataffär med mera som låg nära och som vi tyckte var bra. Vi besökte stora mall och stora outlets, som t.ex. Orlando International Premium Outlet med alla märken man kan tänka sig och mer därtill. Så det fanns verkligen mycket att se och göra :)

 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela