walterum.blogg.se

Titti bloggar om livet som mamma, upplevelser med Ladies Circle och annat smått & gott med maken Leif ♥

DM i Vänersborg

Publicerad 2019-05-02 06:50:00 i Allmänt, Ladies Circle,

Nu har alla LC-distrikt haft sina distriktsmöten. Jag var med på DM i distrikt 3, i det ingår klubbar från Alingsås, Göteborg, Kungsbacka, Kungälv, Mellerud, Strömstad, Trollhättan, Uddevalla och Vänersborg.

Jag hade sällskap med en syster från Skaraklubben, hon och jag hade blivit bjudna till Lena i Vänersborg kvällen innan. Där mötte vi upp några av hennes klubbisar och därutöver systrar från Landskrona, Nybro och Luleå. Såå trevligt!

På lördagen hölls distriktsmötet på Folkets Hus i Vänersborg

 

Som vanligt på distriktsmöten och riksmöten: obligatorisk hatt!

Som rolig aktivitet delades alla in i lag och fick tävla i skattjakt på stan. Vi fick uppgift att hitta byggnader, statyer, specifika platser...

svara på kluriga gåtor, smaka på ost, hitta älgar...

...och ta kort på en äkta Vänersborgare!

I uppgiften ingick bildbevis, så det blev många foton (ovan är ett litet axplock) – vi lyckades få ihop två tredjedelar av utmaningen tror jag.

På plats var även systrar från mitt distrikt, och det roliga är att om ett förslag går igenom på kommande riksmöten kommer flera i distrikt 3 tillhöra mitt distrikt inom kort – då det finns förslag om  ny distriktsindelning. Vi får se hur det blir…

😊

 

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela