walterum.blogg.se

Titti bloggar om livet som mamma, upplevelser med Ladies Circle och annat smått & gott med maken Leif ♥

RM 2019: Lördag förhandlingar ÅRETS ELCA (!!) och bankett

Publicerad 2019-06-14 10:44:20 i Allmänt, Ladies Circle, Roligheter, Skaraborg,

På lördagen var det dags för riksmötets mötesförhandlingar. LC & RT har mötena var för sig, men vi var alla 1200 personer i konserthuset. Jag visar/berättar i nästan inget från våra möten – för vill du veta måste du vara en eLCa, en PM:are (Past Member) eller en gäst!

Men jag kan berätta att på distriksmöten och riksmöten bär vi alltid hatt och alla våra möten inleds med att vi tänder Vänskapens Ljus

Och sedan hände något helt fantastiskt och såå oväntat:
jag fick utmärkelsen Årets eLCa!!

Mötesordföranden läste upp nomineringen och ganska snart stod det klart det var MIG de pratade om - jag bröt ihop! Så chockad, så oväntat och såå glad!!

Jag välkomnades upp på scen av Riksordförande Anna

Så många tårar!! Stående ovationer – vilken ära ♥♥♥

Jag är så ofantligt glad för denna utmärkelse, jag kunde aldrig tro att jag skulle nomineras och bli den utvalda och få detta ärofyllda pris – såå lycklig!!

Det blev som så att jag fick gå upp på sen ytterligare två gånger. Jag fick silver i LC-Touren då jag åkt runt på flera LC-event i Sverige och gått på två distriktsmöten och riksmötet såklart.

Sedan inleds ju mitt år som distriktsordförande (DO) efter sommaren, här står jag med övriga 12 Dosor och kommande riksordförande (RO) Liselotte

Här har ni oss: nästa års huvudstyrelse i Ladies Circle Sverige

 

Det kommer verkligen bli bästa LC-året ever!!

 

Jag gick som i ett lyckorus efter mötet 😊

Hann med en kortare träff med nya huvudstyrelsen (HS) innan jag gick tillbaka till hotellet för att snabbt svida om till kvällens bankett

Tillbaka vid konserthuset för att delta på DO-skål

 

Och vi var inte ensamma..

 

Mingel i härligt väder tillsammans med fina eLCor och RT:are

Det blev många härliga återseenden

DO-skålen innebär att de båda Dosorna, dvs. distriktsordförande i LC och RT bjuder in alla deltagare från distriktet till gemensam skål innan banketten. Och vi var många på plats!

Årets ordförande i LC70 – fantastiska Lina – i det fina ordförandehalsbandet!

Så roligt att Carl-Fredrik som var ROM-roddare när jag var KOMess utsågs till Årets Tablare (RT:s motsvarighet till Årets eLCa) – så här stor vi fyllda med tacksamhet och glädje!

Distrikt 10!! Eller som vi kallar oss: Bästa 10:an ♥

I vårt distrikt har vi också en fantastisk kör och som traditionen bjuder underhöll de oss med skönsång 😊

Sedan gick vi in till banketten

Där serverades god mat (glömde fota alla rätter) och dryck och inte att förglömma: underhållning – både på scenen och vid bordet 😉

 

Efter middagen var det dags att inta dansgolvet..

Där bandet Haaks såg till att dansgolvet var fullt långt in på småtimmarna!

En fantastisk kväll 😊

 

Ps. Skulle du vilja följa med på ett Riksmöte (eller annat möte)?
Gästa en klubb – klicka här för att finna en klubb nära dig
(Skaraborg tillhör distrikt 10)
Eller kontakta mig 😊

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela