walterum.blogg.se

Titti bloggar om livet som mamma, upplevelser med Ladies Circle och annat smått & gott med maken Leif ♥

Explore - LC155 Hjo Guldkroken

Publicerad 2018-11-15 05:59:00 i Allmänt, Ladies Circle, Roligheter,

I oktober passade jag på att besöka LC155 Hjo Guldkroken. Årets Riksordförande har som ”Explore” som motto och vill att vi ”cirklar”, dvs. besöker andra klubbar. Och det gör jag gärna! Jag har försökt många gånger tidigare, men eftersom Leif arbetade typ varje kväll när han var kommunalråd fanns det inte möjlighet till det. Men nu passar jag på!

Mötet började med studiebesök, på Grahns konfektyr

 

Vi fick en jättebra dragning och Grahns, godis, framställning, marknadsföring, roliga anekdoter och mycket mer! Och så klart fick vi smaka på massor av godis!!

Grahns har funnits i Skövde sedan starten 1949, de har ca 50 medarbetare och producerar varje år cirka 4400 ton karameller, gelé- och chokladgodis. All produktion sker från den egna fabriken i Skövde, där de bland annat producerar Hockeypulver, Pit Stop och klassiska punschpraliner.

Vi fick se oss omkring i lokalerna..

.. och efter att vi hade tagit av oss ringar och smycken, fått på oss skyddskläder och skrivit under försäkran om att vi (eller närstående) inte har haft sjukdomar den senaste tiden fick en rundvisning i fabriken.

Där var dessvärre fotograferingsförbud, så jag kan inget visa. Men jag kan berätta att det var mycket intressant och jag kan rekommendera ett besök 😊

Efteråt åkte vi till Hjo, för hemma-hos hos Malin. Möte, roliga samtal och goda mat! Vid kvällens ”3 minuter” (obligatorisk mötespunkt) fick vi veta mer om sällskapsspel. Känner du till dem?

Jag som älskar sällskapsspel kommer definitivt ta med mig detta!

Så himla roligt att gästa andra klubbar! Det här la jag upp på min klubbs instagramkonto, som du är välkommen att följa om du vill: @lc70skovde heter vi

 

Ps. Är du intresserad av Ladies Circle? Vill du gästa en klubb i din stad – gå in här så hittar du kontaktuppgifter 😊

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela