walterum.blogg.se

Titti bloggar om livet som mamma, upplevelser med Ladies Circle och annat smått & gott med maken Leif ♥

LCI 2017 - Tisdag

Publicerad 2018-02-14 05:19:00 i Allmänt, Ladies Circle,

Jag hann komma tillbaka till jobbet innan det var dags för semester igen och nya LC-äventyr! För i slutet på augusti åkte jag på mitt första ”LCI” – alltså det internationella årsmötet för alla eLCor i världen!

Ladies Circle är en internationell organisation av unga kvinnor upp till 45 år. I Sverige bildades vi 1947 och vi är nu drygt 1700 medlemmar i 149 klubbar. Internationellt är vi strax över 13000 medlemmar fördelade på 36 länder.

I år hölls LCI, dvs. det internationella mötet, i Sonderborg i Danmark.

Jag började min resa till Danmark med att ta med mig en möteshatt, jag tog en som funkade som skydd för regnet om öste ner på resedagen! ;)

 
Tåg från Skövde till Göteborg och litet flyg från Landvetter till Köpenhamn

Byte till ett annorlunda plan! Både färgen men framför allt inne i planet, enormt gott om utrymme!

 

När vi gick in i planet såg jag en tjej som satt ensam vid ett 2-säte. Jag var övertygad om att jag hade spottat en eLCa och frågade:

- LCI?

Och mycket riktigt, hon var också på väg till mötet. Det visade sig att det var Islands ”FRO” dvs. Islands förra Riksordförande. Det blev en mycket trevlig resa med roliga historier och skratt!

 
 
LC:S ordspråk stämmet:
"En eLC du inte träffat, är en vän du ännu inte mött"

Framme på flygplatsen i Sonderborg hämtades vi upp av en RT-kille (Round Table) som gav oss en liten guidad tur av staden innan han skjutsade oss till våra respektive hotell – mycket trevligt :)

Jag hade bokat rum på Hotell Garni – visst påminner det om ett Muminslott? SÅ gulligt!

 

Jag packade upp mina väskor...

 

...och gick direkt ut på en promenad för att se mig om! Hotellet låg bara ett tenkast från havet och strandpromenaden så jag gick den vägen in mot byn. Väldigt pittoreskt!

 

Efter en god middag på torget gick jag samma väg tillbaka till hotellet.

 
 
Promenaden gjorde att jag nådde mitt stegmål på 12.000 steg/dag :)

 

 
 
 

PS, Är du intresserad av att gästa en LC-klubb? Gå in här !

 

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela