walterum.blogg.se

Titti bloggar om livet som mamma, upplevelser med Ladies Circle och annat smått & gott med maken Leif ♥

Riksmöte 2018 – Fredag

Publicerad 2018-09-12 06:51:00 i Allmänt, Ladies Circle, Roligheter,

Varje år i maj har Ladies Circle Sverige och Round Table Sverige riksmöte. Mötena hålls separat men på kvällarna och andra aktiviteter är LC och RT tillsammans. Det här är verkligen årets höjdpunkt och det vill man inte missa!!

Jag hade helst velat vara med torsdag-fredag då jag hade blivit inbjuden till middag med Huvudstyrelsen (som tack för att jag arrangerade KOM 2017). Dessvärre var min och Leif kalender inte helt kompatibla (what else is new?), han var i Stockholm på jobb, så det gick inte. Därmed missade jag även aktiviteterna dagen efter.

Men fredag-söndag kunde jag vara med (Leif stuvade om lite i sitt schema)!! Årets RM hölls i Borlänge och gick under namnet ”Riksmötesfestival i Borlänge – Live long time!”

Vi var fem tjejer från LC70 Skövde som åkte upp, fyra ordinarie medlemmar och en PM:are (Past Member).

Jag passade på att göra klart den sista sömnaden på kvällens outfit.

Bubbelstopp på vägen! 😉

En helfestlig resa!!

Vi hade turen och hade fått plats på Huvudhotellet där allt hände - Quality Hotel Galaxen

Jag och Ulrika delade rum

a room with a vue!

På fredagen är det alltid temafest, I år var temat “Festival” och det får alla tolka som de vill (och det kan jag lova att det gör också!!)! Vi tänkte ”Woodstock -69”, typ 😉

Alla samlades på hotellet för välkomstskål och det är så synd att jag inte kan visa bilder på det! Men hade ni varit där så hade ni sett helt FANTASTISKA KREATION och IDÈER!! Men som sagt you had to be there (vill du vara med vid dessa fantastiska event m m . så rekommenderar jag dig att ta kontakt med en klubb och gästa dem, du hittar LC-klubbarna här )

Alla deltagare har i förväg fått nummer på vilket homeparty (HP) de ska gå på, så efter skålen går alla till de olika samlingsplatserna för respektive HP. På vägen till mitt mötte jag upp de båda ROM-roddarna och ”mitt” KOMess – ett kärt återseende!!

Det visade sig att jag och Andreas skulle på samma HP, och det inleddes med bussresa 😊

Vårt HP låg vackert högt upp med en fantastisk utsikt!

En gammal prästgård på tre våningar som de hade totalrenoverat – och det var enormt och väldigt vackert!

Homepartyt var lyckat, vi var cirka 25 personer där tror jag. Men från detta berättar jag ingenting 😉

Efter HP är det Reuinion och dans till långt in på natten 😊

 

 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2018-09-15 07:50:01

Så roligt vi hade även detta år!💞😁

Svar: OCH vad kul vi kommer ha nästa år!! ;)
Titti Walterum

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela