walterum.blogg.se

Titti bloggar om livet som mamma, upplevelser med Ladies Circle och annat smått & gott med maken Leif ♥

Södra 80 år - familjedag på High Chaparrall

Publicerad 2018-10-26 12:09:00 i Allmänt, Roligheter,

I slutet augusti åkte jag och barnen till High Chaparral, för familjedag som Södra Skogsägarna bjöd in till, med anledning av att fira att de fyller 80 år i år!

Sist jag var här var i maj 2016 - då Ladies Circle och Round Table hade Riksmöte här. Vi hade abbonerat hela parken och var typ 1500 personer - alla utklädda!

Såå kul!!

Men denna gång mötte vi upp mormor och morfar och kusinerna 😊

I parken fanns många olika aktiviteter, jag tror vi provade på de flesta! Vi började med ponnyridning. Gossen valde att titta på, men Tösen var mycket lycklig för första ridturen ♥

Det fanns flera olika shower, vi började med Zorro

Vi åkte ångtåg.

 

Och självklart tog vi även den klassiska ”tågrånsturen”...

... och där var jag verkligen imponerad av skådespelarna – hög klass rätt igenom!

Förutom alla aktiviteter fanns det mycket annat roligt att titta på...

... och att hitta på, t.ex. inte nudda marken

Barn och vapen (eller ja, vapen över lag) är inte min grej alls. Men allt har sin tid och sin plats. Och vi insåg att rätt utstyrsel var ett måste!

Vi tog seden som sig bör 😉

Lite senare under dagen bestämde Gossen sig för att han visst ville rida, och det var han nöjd med!

Det var Tösen också som fick en tur till 😊

På eftermiddagen gick vi till stora scenen. Södra bjöd på popcorn

Showen? Ja, skådespelarna är skickliga! Men nej, inte alls min grej. Morbid föreställning, som jag faktiskt inte alls tycker att barn ska se. Det var mycket skjutande och dödande. Dock tror jag att Tösen och Gossen var för små för att förstå sammanhanget och hängde inte med.

I slutet uppmanade publiken ropa VAKNA!! till de som låg döda på marken, och då gjorde de (lyckligtvis) det!

Efter showen började det regna och då passade vi på att åka häst och vagn, bland annat förbi ”historiebyarna”

Det var en vacker park och fin att gå runt i och bara insupa allt.

Det regnade ordentligt emellanåt.

Men det gjorde inget, för vi hade klätt oss därefter 😉

Vi avslutade vår dag med att åka ångbåt innan parken stängde och vi åkte hem igen.

En händelserik dag - minst sagt :)

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela