walterum.blogg.se

Titti bloggar om livet som mamma, upplevelser med Ladies Circle och annat smått & gott med maken Leif ♥

Juli 2018

Publicerad 2018-10-08 05:03:00 i Allmänt, Roligheter, Skövde,

Jag var föräldraledig/hade semester hela juli månad. Vi gjorde många småturer/dagsutflykter i somras. Vi hälsade t.ex. på Lucas med familj i deras stuga vid sjön Örlen. Ett litet paradis! Där barnen lekte och vi alla badade 😊

Tösen fick också hjälp av Jennie att träna hundlydnad

 

– de lystrade/lyssnade båda två! 😉

 

Ett par gånger hade vi barnvakt här hemma. Vid dessa gånger passar jag på att göra sådant som är svårt att göra ensam med två barn. Som att klippa gräs, rensa ut ur garderober m m.

Barnen i sin tur älskar när Hilma kommer! Det är riktiga glädjetjut!! De leker non stop med henne. Ibland varvar hon leken med bakning, till allas förtjusning! 😉

 

Här muffins med trädgårdens röda körsbär.

 

Och självklart lite försmakning 😉

 
 

De stunder Leif var hemma (vilket inte var många, då vi hade valår 2018) kunde jag också ta det lugnt, bara ligga i en solstol och lyssna på sommarpratarna. Årets bästa sommarprat var enligt mig Anna Serner

– har du inte lyssnat på det rekommenderar jag dig att klicka här !

I sitt sommarprat berättar hon bland annat om hur de ”kuppade” på Almedalsveckan 2012, där de bjöd in publiken till en biosalong och sa att det skulle handla om en sak, men att de istället lyfte ojämställdheten inom filmvärlden. Och det var bra, jag vet, för jag var där och bloggade om det, i inlägget Nu blir det reklam 

En kväll gick jag och två vänner på Mamma Mia – gånger två!

Först filmen Mamma Mia 2 Here we go again

Sen restaurangen Mamma Mia 

Maten var god, sällskapet förhöjde det hela och filmen var fantastisk!! Att feel good kan ge upphov till tårar, tillhör ovanligheterna.

Betyg: TTTT+

Har du inte sett den? Se den!!

 

Vi hade många fina sommarkvällar här hemma

 

Dessa fina sommarminnen vårdar vi nu när vi går mot mörka kalla tider…

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela