walterum.blogg.se

Titti bloggar om livet som mamma, upplevelser med Ladies Circle och annat smått & gott med maken Leif ♥

Lööveweekend - Fredag

Publicerad 2018-05-09 05:39:00 i Allmänt, Roligheter,

Oktober inleddes med att fira bröllospdag. Jag gillar ju att överraska Leif, så det hade jag gjort även denna gång. Jag bad honom packa en väska för två övernattningar och att vi skulle åka på fredag eftermiddag. Han gjorde som han blev tillsagd, sen åkte han till jobbet som vanligt.

Mina föräldrar kom till lunch och pappa skjutsade sedan in mig till stan där Leifs bil stod. Jag parkerade om hans bil och sedan höll jag utkik efter honom.

Där kommer han

Utan att ana..

..någonting!

Han hann precis upptäcka att bilen inte stod på sin parkeringsplats när jag körde upp bredvid honom. Sen bar det av – till natursköna Isaberg i Småland, närmare bestämt Hestraviken

Avkoppling och aktiviteter för både barn och vuxna” – som de själva säger.

Vi fick ett jättefint rum precis vid vattnet.

 
En fin stund att bara ta in lugnet ♥

Sen gick vi runt och tittade på anläggningen – väldigt fint, i synnerhet i sin vackra höstskrud!

 

Jag hade bokat relaxen, härligt spabad och bastu – allt för oss själva :)

 

Därefter vad det dags för middag

 

Till förrätt serverades Höstsallad med varm chèvreost, rödbetor, grillad lök, hasselnötsvinaigrette och Breasolaskinka

Varmrätt: Torskrygg, halstrad, äppel-beurre blanc med tom, rostad blomkålscrème, riven pepparrot, krossad potatis med örter

Middagen avslutades med äppelkompott, vanlijyoghurtmousse, grön äppelsorbet med kardemummasmulor.

Gott! En fin fredag ♥♥

 

 

 

 

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela