walterum.blogg.se

Titti bloggar om livet som mamma, upplevelser med Ladies Circle och annat smått & gott med maken Leif ♥

Julskapande med LC70 Skövde

Publicerad 2018-07-03 06:17:00 i Allmänt, Ladies Circle, Skövde,

Sista november var det LC-kväll. Det var extra skönt att träffa min klubbisar, jag kände mig mer eller mindre som ett vrak med alla tråkiga och uppskärrande händelser det senaste. Att få prata och vara med mina eLCor gjorde gott ♥

Innan möte besökte vi Bellas Blommor . Vi hade med oss två gäster :)

 

Annelie med kollegor berättade om företaget Bellas blommor, trender som kommit och gått under åren och vad de tror om framtiden.

 

De berättade att nu är det mycket gröna växter, hortensia, snittblommor. Vi ska tänka ”överdrivet grönt” och ”Ernst” – ta in naturen! Vi fick reda på att det är modernt med helt gröna brudbuketter.

Blommor är en del av inredningen i våra hem. Fokus ligger på det naturliga, och att det inte finns några rätt eller fel. Inredningsmässigt går vi bort från det vita för att ta in färger i våra avskalade hem. Vill du vara helt rätt så ska du satsa på mustiga färger, gillar du inte det överdrivna 20-talet med guld och metaller kan du t.ex. lätta upp med en kristallkrona. Denna art deco-stil återfinnas även i blomtrenderna. På Bellas blommor tillför de värmen, med mycket färger och ”eld”.

 

Jag som inte har så bra koll på blommor lärde mig mycket och framför allt inspirerades jag! Vi minglade runt, fick prova på att göra blomsterarrangemang och ”julgrupper” m m. Och vi var flera som bar tungt hem.. ;)

 

Efteråt gick vi till Rådhuscaféet för att ha möte.Såhär ska en skaldjurssoppa se ut (och smaka)! Mums!

En trevlig kväll i bästa eLCors lag :)

 

PS, Är du intresserad av att gästa en LC-klubb? Gå in här !

 

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela