walterum.blogg.se

Titti bloggar om livet som mamma, upplevelser med Ladies Circle och annat smått & gott med maken Leif ♥

Julpyssel

Publicerad 2018-07-13 06:03:00 i Allmänt,

Det bästa med december är att då kan jag gå all in i mitt glöggdrickande – jag ääälskar glögg!!

 Jag önskar det fanns mer tid och ork till julpyssel, för det tycker jag egentligen är jättekul, men jag är också väldigt bestämd med att INTE stressa. Jag vill inte att barnen ska höra eller få uppleva stress i samband med det som ”ska” göras i juletid. Jag vägrar bestämt att stressa. Och känner jag att det är något jag inte hinner så får jag först och främst prioritera och därefter välja om det är så viktigt. Om det inte hinns utan stress då får jag helt enkelt stryka det!

Lyckligtvis finns det ju genvägar! ;)

 
 
 

Som att dekorera färdiga pepparkakor till exempel – ett roligt, tämligen enkelt och gott julpyssel!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela