walterum.blogg.se

Titti bloggar om livet som mamma, upplevelser med Ladies Circle och annat smått & gott med maken Leif ♥

Liseberg - Dag 1

Publicerad 2018-01-17 05:42:00 i Allmänt, Barnaktiviteter, Roligheter,

Vi hade planerat för tre dagar i Göteborg, varav en heldag på Liseberg första dagen. Men efter att vi varit inne bara en liten stund insåg vi att det skulle bli alltför hektiskt, så vi beslöt oss för att ändra våra biljetter till tvådagars. Med det beslutet följde ett helt annat lugn för min del, det fanns ingen brådska: det vi inte hinner nu hinner vi sen eller så gör vi det imorgon :)

Vi gick direkt till Kaninlandet.

Så roligt att få uppleva Liseberg med barnen – jag ääälskar Liseberg och alla andra nöjesparker! Att nu få vara här med barnen var en helt ny upplevelse och jag åkte många attraktioner som jag aldrig åkt förut! Den här delen av parken har jag gått förbi de senaste åren och på ”min tid” fanns den ju inte ens ;)

Vi började med kaninresan 

Och fortsatte med karuseller på Kaninlandet
Efter det gick vi runt och tittade i parken, mycket spännande att se! Och även många vackra utsiktsplatser
Alltid med skrik i bakgrunden – skrik blandade med glädje och skräck!!

Men utsikter föregås av backar och det var ganska tuffa backar att gå upp och ner för med barnvagnarna. Såklart värt det (och det fanns ju rulltrappor om man hellre ville det), men det kändes i vaderna på kvällen!

Sent på eftermiddagen tog barnen sig en slummer i vagnarna och jag och Leif kunde sätta oss på en servering och ta igen oss också. Så härligt att sitta i den miljön, äta och dricka lite gott och bara titta på alla människor – det går inte att komma ifrån, det är en speciell och mycket härlig stämning på nöjesparker!

Vi åkte de traditionella karusellerna också – många gånger!

 
Fördelen med åkband är att man kan åka så många gånger som man vill och det gjorde vi också! Sådana här dagar vill jag att barnen får bestämma tempo och vad de vill göra. Skillnaden blev väl att jag första dagen försökte ge dem en bild av ALLT de har att välja på. Jag menar de var ju nöjda med första karusellen och ville åka den om och om igen. Då var det inte helt lätt att få dem att förstå att det finns mycket mer som är roligt att göra och om vi går en liten bit till finns det massor fler karuseller!
Vi kan säga såhär: barnen blev förundrade många gånger den här dagen!!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela