walterum.blogg.se

Titti bloggar om livet som mamma, upplevelser med Ladies Circle och annat smått & gott med maken Leif ♥

KOM 2017 - Onsdag

Publicerad 2018-01-25 05:58:00 i Allmänt, Ladies Circle, Roligheter,

I augusti varje år sker KOM som står för KlubbOrdförandeMöte. Det innebär att samtliga ordförande i alla Ladies Circle-klubbar i Sverige är kallade på möte av Riksordförande. Samtidigt sker killarnas, dvs. Round Table (RT), motsvarighet som går under benämningen ROM.

Det här är stora event, det kommer ca 200 LC och 200 RT och för att detta ska funka på toppnivå så krävs det några som håller i allt så att de 400 inbjudna kan koncentrera sig på det de ska göra. Därför finns det fyra arrangörer, två från LC som kallas KOMess och två från RT som kallas ROM-roddare. Förra året blev jag utsedd till KOMess en enorm ära med lika mycket ansvar – jag var taggad att ta till mig alltihop!

KOM har hållits på olika ställen runt om i Sverige. När jag var ordförande för LC70 Skövde 2015 så hölls KOM/ROM på Hooks Herrgård.

Och det var heeelt fantastiskt! Då öppnades verkligen mina ögon för Ladies Circle och hur fantastisk denna organisation är!!

Nåväl, åter till KOM/ROM 2017!
Denna gång hölls det på Ronneby Brunn. Kanske kommer Du ihåg att jag var där på planeringsmöte i april? Den gången tillsammans med de båda RT-roddarna Joakim och Andreas och min KOMess-kollega Kajsa och RT:s riksordförande Pontus och LC:s riksordförande Hille.

Det funkade bra för mig att det hölls i Ronneby för då kunde jag och barnen åka dagen innan till mormor och morfar i Småland. Bättre barnvakter finns inte! Och det var nödvändigt för att jag skulle kunna åka till Ronneby, att mormor och morfar kunde ha barnen då Leif jobbade.

Jag fick skjuts och sällskap av Joakim från Växjö och på plats på Ronneby Brunn mötte vi upp Kajsa och Andreas och våra respektive presidie (riksordförande, vice riksordförande, rikskassör och rikssekreterare) för avstämning.

KOMess och ROM-roddare fick ett eget konferensrum, det blev vårt högkvarter/sambandscentral. Vi gick igenom vår planering för dagarna...
Begripligt?! ;)
...och hade sedan en genomgång med Ronneby Brunn och därefter möte med våra respektive presidier – allt för att försäkra att det skulle bli ett KOM/ROM som vi planerat.
 
Vi hann t.o.m. gå en sväng i Brunnsparken - i härligt sommarväder :)
Kvällen avslutades med gemensam middag (Ess/Roddare & båda presidierna), trevligt och god mat!

PS, Är du intresserad av att gästa en LC-klubb? Gå in här !

 

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela