walterum.blogg.se

Titti bloggar om livet som mamma, upplevelser med Ladies Circle och annat smått & gott med maken Leif ♥

LCI 2017 - Onsdag

Publicerad 2018-02-16 05:47:00 i Allmänt, Ladies Circle,

Lite komiskt när man vaknar på morgonen, de få gånger jag kan få sova så länge jag vill – då märks det att mitt sömnbehov inte tillgodoses… Men fyra timmar per natt är nog för lite för de flesta..?

Nu däremot vaknade jag utsövd efter 10 timmars ljuvlig ostörd sömn :) :)

Egentligen var det tänkt att jag skulle stigit upp tidigt på onsdagen för att vara iväg hela dagen. Inför alla stora LC-möten erbjuds alltid olika aktiviteter (var oh en betalar detta utöver ordinarie konferenskostnad), jag hade valt att rida på en strand – något jag har drömt om att få göra i hela mitt liv! Dessvärre gick denna plan i stöpet då vi var för få anmälda och när jag fick reda på det var alla andra aktiviteter fullbokade. Eftersom jag inte kunde boka om resan så fick jag en extra ledig dag. Synd såklart men det gav mig en extra dag att se mig om i Sonderborg!

Efter frukost på terrassen gick jag till stora konferenshotellet och registrerade mig.

 

Därefter gick jag återigen strandpromenaden ner mot byn – i fantastiskt sommarväder!

”Isbjörnen” – kallbadhuset som endast är tillgängligt för medlemmar.

 

Sønderborg är en fantastisk fin stad! Mycket lugn, många pensionärer som bor där vad jag förstod, men det är också en universitetsstad så fastän det inte bor så många där så vistas det många i staden vilket gör att det fanns stort utbud med långa shoppingstråk och ändligt med restauranger och uteserveringar – väldigt trevligt, kan definitivt tänka mig att åka hit igen med familjen!

Jag tog en långpromenad och lokaliserade mig till alla olika mötespunkter (detta hade jag stor nytta av de resterande dagarna då jag var en av få som hade kolla på vart vi skulle och hur vi tog oss dit).

 

På sen eftermiddag satte jag mig på terrassen för att jobba. Och slukades helt och glömde bort tiden – helt plötsligt satt jag i beckmörker och höll på att bli utlåst! Det hade kunnat sluta illa då det inte fanns någon annat sätt än att hoppa från andra våningen för att ta sig från terrassen i så fall..

 

Men med nöd och näppe gjorde jag mig hörd och kom in i värmen och glödlampsljuset igen ;)

 

PS, Är du intresserad av att gästa en LC-klubb? Gå in här !

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela