walterum.blogg.se

Titti bloggar om livet som mamma, upplevelser med Ladies Circle och annat smått & gott med maken Leif ♥

Flodbåten

Publicerad 2018-08-08 06:44:00 i Allmänt, Resor,

Jag hade bokat hotellet Rohan Boat via Secret Escapes

Jag har bokat via dem tidigare och alltid varit nöjd. Jag föll för bilderna och texten
"Fyrstjärnigt hotell på en flodbåt med grillrestaurang och relaxavdelning strax utanför centrala Prag, inklusive halvpension och mycket mer”

I beskrivningen stod att läsa:
Vill du få en annorlunda upplevelse, men samtidigt ha det bekvämt? Vill du bo i en lugn miljö nära naturen, men snabbt kunna ta dig till citykärnan i Prag? Stig då ombord på den fyrstjärniga flodbåten Rohan Boat Prague som ligger förtöjd på floden Moldau strax utanför centrala Prag.

Här bor du i ett rymligt och exklusivt rum med en stor dubbelsäng och hörnbadkar. I restaurangen kan du äta smakfulla grillade rätter och dricka vin och drinkar. Sitt gärna ute på terrassen och njut av det stilla lugnet på floden. Unna dig också en skön massagebehandling på båtens relaxavdelning. Vill du spela golf hittar du en driving range på gångavstånd från båten.

Närhelst staden lockar tar du dig enkelt till city med spårvagn eller tunnelbana. Prag är en vacker huvudstad full av nöjen, god mat och strålande sevärdheter. När du bor på Rohan Boat Prague kombinerar du stadslivet med lugnet på bästa sätt. Förbered dig på en annorlunda upplevelse!”

 

Det lät så himla trevligt så det bokade jag!

Men dagarna innan upptäckte jag att jag inte hade bokat dessa fina rum:

 

Utan en ”Classic cabin”. Lite besviken blev jag, men även den lät ju trevlig:

Boende i en Classic-cabin, inklusive frukostbuffé och middag (obegränsat med fisk och grillat mellan 18.00 och 21.00).

I erbjudandet ingår även en 60-minuters wellnessbehandling per person, parkering, Wi-Fi, afternoon tea med söta och salta bakverk, smörgåsar och alkoholfria drycker per person och natt, samt obegränsat med alkohol under middagstimmarna (sex ölsorter, franska, sydafrikanska eller tjeckiska viner på glas) per person och natt.”

När vi kom in på båten började vi så smått bli varse om att det nog inte höll den standard vi hade hoppats på och som jag hade förväntat mig…

Afternoon tea hann vi inte med vid incheckning, men fick biljetter till allt annat som ingick. Så gick vi till rummet, såhär såg det ut:

 

Ja, ja, tänkte vi helt okej iaf. Vi vilade lite på rummet sen gick vi för att äta middag. Drycken var okej. Maten var inge vidare, och det grillade lyste med sin frånvaro…

Såhär i efterhand inser jag att jag definitivt borde ha läst recensioner innan jag bokade…

Fortsättning följer!

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela