walterum.blogg.se

Titti bloggar om livet som mamma, upplevelser med Ladies Circle och annat smått & gott med maken Leif ♥

Vardag i april

Publicerad 2017-09-01 05:29:00 i Allmänt, Barnaktiviteter, Skövde,

De flesta dagarna i veckan går i samma rutin för mig och barnen med jobb och förskola, det är inte mycket annat som hinns med eller finns energi över för. Vi satsar istället på helgerna :)

Men ibland ser jag till att vi hittar på något lite extra, som att t.ex. gå till biblioteket. Det är en rolig aktivitet i sig och sedan har vi nöjet med böckerna varje dag till dess det är dags att lämna tillbaka dem. Utöver det så är det faktiskt väldigt viktigt för barnens kognitiva utveckling att de får böcker lästa för dem. Jag gillar ju också att läsa och att minans tillbaka dessa böcker, så för mig är det både en självklarhet och en uppskattad lässtund :)

Först brukar barnen få ”gå loss” på hela barnavdelningen och titta på alla böcker de vill. Efter en stund kan jag börja styra upp det så smått så att vi kan börja urvalet med vilka vi ska välja ut för att låna hem. Vi väljer ut en hel hög med böcker, sedan sätter vi oss i en av sofforna och läser allihop. Då märker jag vilka böcker barnen tycker om som vi ska låna och vilka vi lämnar kvar.

Ett av barnen tyckte det var intressant med sagostund. Det andra barnen möblerade om och satte ALLA (och då menar jag verkligen alla) stolar i en lång rad. Det barnet gillar ordning och reda och räta linjer som sin mamma! Ha ha

 

 
Mina LC-möten på vardagarna är svåra att få ihop, Leif jobbar i stort sett alla vardagkvällar.. Men mormor och morfar är snälla och kommer upp ibland så att jag kan träffa mina kära eLCor ♥
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela