walterum.blogg.se

Titti bloggar om livet som mamma, upplevelser med Ladies Circle och annat smått & gott med maken Leif ♥

London – Dag 2: West End

Publicerad 2017-12-05 16:10:00 i Allmänt, Resor, Roligheter,

Efter Madame Tussauds satte vi oss på en sightseeingbuss för att åka runt en stund. Jag berättade att jag hade en överraskning till mamma på kvällen (en överraskning på överraskningsresan – ni hör ju hur bra hon hade det! ;) ) och att vi behövde vara tillbaka på hotellet till kl. 17.

Det började regna lite lätt vid lunch - för att sedan fullkomligt ÖSA ner resten av dagen, kvällen och natten!

 
  
Regnandet gjorde att det blev värre trafikstockning än vanligt och vi började så smått inse att vi inte skulle hinna runt sightseeingrundan och hålla tiden till kvällen. Så vi fick hoppa av bussen för att ta taxi tillbaka. Ja det var ju såklart lättare sagt än gjort, vi var ju inte ensamma om att vilja ha en taxi i hällregnet…

Tillslut fick vi tag i en iaf! Vi tog en snabb VARM dusch och klädde upp oss för att sedan ta en taxi till West End (hade vi haft mer tid på oss hade vi kunnat ta tunnelbanan till Piccadilly Circus). Där i vimlet bland teatrar och musikaler började mamma inse vad som väntade – men inte VILKEN som väntade :)

Vi gick till en pub och där jag berättade jag att vi skulle se min favoritmusikal – Les Miserables!!

Från puben gick vi den korta promenaden till Queens Theatre
 
 
Har du missat Susan Boyle som sjunger I dreamed a dream från musikalen när hon var med i Britian Got Talent? Numera en klassiker!

Svårt att välja en favoritlåt när jag älskar allihop! Men en av dem är Stars:

En fantastisk kväll! Och att just se Les Miserables fanns på min Bucketlist
("att-göra-innan-jag-dör-lista") så nu kan jag stryka den!

Jag gav mig själv ett löfte denna kväll: att komma tillbaka ♥

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela