walterum.blogg.se

Titti bloggar om livet som mamma, upplevelser med Ladies Circle och annat smått & gott med maken Leif ♥

Avresedagen

Publicerad 2017-08-04 10:12:00 i Allmänt, Resor,

Så kom avresedagen. Jag var inte ett dugg sugen på att åka hem, hade gärna stannat några veckor till i denna ljuvliga sköna värme tillsammans med familjen!

Vi steg upp tidigt, packade ihop det sista och gav oss av. Utcheckningen från villan var innan lunch och vårt flyg gick inte förrän på kvällen så vi hade en hel dag att fördriva/uppleva. Jag hade blivit tipsad om att besöka Celebration, så dit åkte vi. Wow! Vilka hus, tomter, paradgator och vilka vackra omgivningar - ”Stephord wifes-neighborhoods” precis som min tipsare sagt!

 

Kolla in bilderna som finns på Google om Celebration Orland!

Vackert! Tyvärr fick jag inga bilder på det då jag körde hela tiden.. Vi stannade till en stund i centrum och strosade omkring. Det var iaf perfekt avreseväder. Kyligt, lätt duggregn och allmänt grått. Ändå kunde jag inte låta bli att önska ”att vi kunde stanna lite till”.

 

På eftermiddagen åkte vi till Florida Mall och gick omkring, käkade lunch och bara tog det lugnt.

Vi lämnade hyrbilarna och var i god tid på flygplatsen, checkade in, fikade lite i närheten av gate:n. Allt lugnt och bra. Runt kl. 20 boardade vi planet och gjorde iordning det för oss vid sätena, hela familjen satt på en rad, beredda på att spendera hela natten på planet och landa i Frankfurt på morgonen. Vår förhoppning var att barnen skulle sova större delen av resan och även få en god natts sömn.

Men så blev det inte.

Jag går inte in på detaljer men det blev ett dramatiskt slut på vår resa då planet fick vända på startbanan då Tösen blev plötsligt sjuk. Ett hastigt och traumatiskt avsked gjorde att Gossen, Leif och morfar fick åka ensamma med flyget lite senare. Medan jag, Tösen och mormor fick åka ambulans till barnakuten.

Framåt midnatt stabiliserades tillståndet för Tösen, men det skulle dröja flera timmar innan resten av familjen skulle få reda på det

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela