walterum.blogg.se

Titti bloggar om livet som mamma, upplevelser med Ladies Circle och annat smått & gott med maken Leif ♥

Hösten 2016: Champagnekryssning

Publicerad 2016-10-27 16:46:28 i Allmänt, Ladies Circle, Resor, Roligheter,

Första helgen i september tog jag tåget upp till storstan. Där mötte jag upp Malin, en tjej från Gällivare som jag lärde känna på ett LC-möte i Belgien. Hon och jag tog oss ut till hamnen...

 

där vi möttes upp av glada tjejer och killar för att gå ombord på Champagnekryssning som LC79 Norrtälje anordnade.

 
 

När vi installerat oss i hytten gick vi till det gemensamma minglet och träffade eLCor, RT:are och massa andra trevliga människor 😊 Sen gick vi ut på däck och njöt av årets sista sommarkväll:

 
 
 
 

Efter det gick vi in på champagnemässan. Jag smakade på mycket bubbel i varierande styrka, smak, färg, historia och utseende. Och jag lärde mig mycket nytt om denna fabulösa dryck!

 

Tre rätters supé avslutades med dans (med Sveriges Näst Snyggaste Band) även den i varierande styrka, smak och utseende 😉

 

Dagen efter fortsatte vi i bubblets tecken då vi checkade in på fartygets spa-avdelning. Just lovely!

 

En båt-/taxi-/tåg-/bussfärd senare var jag hemma hos mina tre älsklingar – belåten som bara en bubblande eLCa kan va´!! 😀

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela